Dakwah islam, Penyejuk Hati

Rabu, 12 Oktober 2016

Bunda, Jangan Pernah Lakukan 2 Hal Ini Agar Anak Anda Tidak Diganggu Jin Ummu Shibyan

Mungkin ada yang pernah mendengar nama Ummu Shibyan atau pun tidak sebelum ini, Ummu Shibyan ini adalah kaum jin dari jantina perempuan yang suka mengganggu bayi dan kanak yang berusia kurang dari 2 tahun serta wanita mengandung, sebab itulah kanak kanak yang baru lahir perlu di azankan terlebih dahulu agar bayi itu tidak di ikuti oleh jin ini.
Apa kerja jin Ummu Shibyan?
Kerja dia tak lain dan tak bukan ialah Mengganggu bayi yang baru dilahirkan dan kanak-kanak (biasanya kurang dari 2 tahun) serta wanita yang mengandung.

Jin Ummu Shibyan memiliki muka yang mengerikan dengan mata yang besar dan berjalan di dinding seperti cicak,Ummu Shibyan juga boleh mengikat rahim wanita serta membunuh bayi yang masih dalam kandungan.

Seperti yang di ceritakan dalam kisah “Jin Ummu Shibyan Dengan Nabi Sulaiman” Terkejut tatkala nabi Sulaiman A.S melihatnya sehingga beliau bersujud kepada Alloh S.W.T ( dalam riwayat yg lain beliau sujud sambil membaca Subbuhun Quddusun Robbuna Wa Robbul Malaikati Warruhi 3x ), Kemudian beliau mengangkat kepala dari sujudnya lalu berkata “ Wahai engkau wanita tidak pernah aku melihat mahluq yang paling buruk darimu dan tidak ada mahluq yang lebih buruk darimu, Siapa namamu ? Dan bagaimana keberadaanmu ?”, Maka berkatalah dia, “ Hammah Binti Hammah ( Anak perempuan dari Iblis ) Adapun julukanku adalah “Ummu Shibyan”, dan aku bertempat tinggal di udara antara langit dan bumi
Dan jin ini pun berkata ia bisa memasuki dalam rahim orang perempuan dan mengikat rahimnya serta menyumbat dengan tujuan agar kaum itu tidak mengandung.

Diceritakan juga jin ini masuk ke dalam perut orang perempuan yang hamil, di waktu janin di dalam kandungannya sedang membesar jin ini akan menendanggnya, maka berlakulah keguguran dan jadilah rahimnya kosong semua.

Tanda-tanda bayi terkena gangguan jin Ummu Shibyan :
Mengigau sambil mengatip gigi berulang kali.
Bayi menangis melalak (matanya terbeliak memandang ke atas / sudut tertentu)
Kanak-kanak berjalan yang jatuh seakan-akan ditolak
Demam panas hanya selepas Asar hingga sebelum Subuh

Kesan dari gangguan di atas akan mengakibatkan :
Sawan Tangis
Autisme (Over Hiperaktif)
Nakal tahap Gaban
Terencat akal
Pelbagai kompilasi otak.

Tanda tanda wanita mengandung terkena gangguan jin Ummu Shibyan :
Rasa sesak dada terutamanya selepas waktu asar, yang mungkin berlarutan hingga tengah malam.
Kusut fikiran.
Sakit di bahagian tulang-tulang belakang.
Mengigau ketika tidur.
Bermimpi dengan mimpi yang menakutkan.

Cara Elak Gangguan Ummu Shibyan :
1. Tutup Pintu dan tingkap Rumah Waktu Maghrib
2. jangan angkat atau masukkan baju yang sudah bermalam diluar rumah (jemuran tak kering)

Kaedah rawatan pada bayi : Tiarapkan anak, jangan biarkan matanya melihat ke arah itu, baca ayat Qursi dan 3 Qul kemudian tiup ke ubun-ubunnya sampai berhenti menangis.. halaulah dengan bahasa dan bahasa masing masing seperti contoh ( Wahai Ummu Shibyan pergilah kau keluar dari rumahku dan jangan ganggu anak anakku) InsyaAllah Ummu Shibyan akan pergi.

Kaedah rawatan pada wanita mengandung : Bacakan doa-doa menghindar syaitan termasuk doa menghindar sihir seperti (surah al-Fatihah, ayat al-Kursi, surah al-Baqarah, surah Ali-Imran dan surah al-Mu’awwizat ) pada satu sudu madu asli dan kurma untuk dimakan setiap hari sebelum sarapan.
Boleh juga di bacakan doa doa pada minyak zaitun untuk di sapukan pada bagian dada dahi dan tulang belikat sebelum tidur.

Sumber : kajian-ukhuwah.blogspot.co.id

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Bunda, Jangan Pernah Lakukan 2 Hal Ini Agar Anak Anda Tidak Diganggu Jin Ummu Shibyan

0 komentar:

Poskan Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.